جزئیاتی از همایش پرورش ماهی در قفس

با اشتراک گذاری، به ما کمک میکنید:

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

همایش پرورش ماهی در قفس

همایش بین المللی پرورش ماهی در قفس( Cage Culture 2018) در تاریخ 13 تیرماه 1397 در اتاق بازرگانی واقع در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش سایت فیشری و به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، در آستانه برگزاری این همایش، طی مصاحبه انجام شده با مهندس محمدابراهیم اسماعیلی برگزار کننده همایش، در خصوص موضوع، اهداف و مخاطبین آن  گفتگو شده است:

موضوع همایش و مخاطبین آن چه کسانی هستند؟
◄◄ در پی برگزاری موفق همایش میگو در 6 خرداد سال 95 با عنوان Iranshrimp 2016 با حضور 23 مدعو از خارج کشور و 130 شرکت مرتبط داخلی، در نظر است نشستی مختص آبزی پروری در قفس با حضور شرکت های خارجی مرتبط در روز 13 تیر 97 برگزار شود. در این نشست یک روزه تحت عنوان Iran Cage Culture 2018، هدف اصلی جذب همکاری بیشتر شرکت های خارجی و جلب حمایت سفارتخانه ها و سازمان های داخلی مرتبط با موضوع می¬ باشد. از آنجا که نشست صرفاً یک روزه خواهد بود لذا فرصتی برای طرح و بحث مسائل علمی، صنفی، اداری، کارشناسی و مدیریتی نیست و شرکت های ایرانی نیز در لیست سخنرانان قرار ندارند. سخنرانان همایش، شرکت های خارجی خواهند بود و مدعوین داخلی شامل کلیه فعالین یا سرمایه گذاران یا تولید کنندگان ماهی در قفس می باشند که از 7 استان ساحلی و چند استان داخلی دعوت خواهند شد. علاوه بر آن مسئولین شیلاتی و سایر نهادهای ذیربط و شرکت های همکار نیز در فهرست مدعوین قرار دارند.

با توجه به آنکه در سال تولید ملی قرار داریم، دعوت از شرکت های خارجی چه مبنایی دارد؟
◄◄ هر گونه فعالیتی در توسعه پرورش ماهی در قفس کمک به تولید ملی است. این همایش یک همایش معرفی اجناس مصرفی نیست، بلکه معرفی اجناس و خدمات کارشناسی در ارتقاء تولید ملی می باشد. صنعت قفس در کشور ما یک صنعت نوپا است و علی رغم آنکه شرکت های خوبی در داخل کشور  در همه زنجیره این صنعت داریم ولی استفاده از تجربه و تکنیک شرکت های خارجی منتفی نخواهد بود. کلاً صنعت آبزی پروری هم یک صنعت صادراتی و ارزآور است و هم یک صنعت تولیدی، آن هم تولید یکی از باارزش ترین مواد غذایی. اکنون صادرات آبزیان ایران به مرز 500 میلیون دلار رسیده است. این صنعت، بخشی از یک صنعت در هم تنیده جهانی است. ما هم واردات داریم و هم صادرات و صادرات ما به مراتب بیشتر از واردات نهاده ها است. سرمایه گذاران پرورش در مزارع دریایی هم برنامه تولید برای صادرات دارند. به عبارت دیگر هر حرکتی در بحث قفس، کمک به صادرات غیرنفتی خواهد بود و همه این ارزش ها در جهت منافع ملی است.

◄چه شرکت هایی از کدام کشورها دعوت شده اند؟
◄◄ هنوز لیست مدعوین بسته نشده است. تا کنون 12 شرکت اعلام حضور کرده اند که 9 شرکت از اروپا هستند. زمینه های فعالیت آنها شامل مطالعه، طراحی و ساخت قفس، تجهیزات وابسته، تولید بچه ماهیان دریایی، تولید خوراک و افزودنی ها، خدمات کارشناسی و بهداشتی و سایر موارد مرتبط با پرورش در مزارع دریایی، می باشد. انتظار می رود تعداد شرکت ها خارجی به 20 مورد برسد. برای هر شرکت 15 دقیقه زمان برای معرفی در نظر گرفته شده است، سپس ملاقات های رودررو در سالن جداگانه ای ترتیب داده خواهد شد.

چندی پیش ریاست سازمان شیلات پیامی به اتاق فکر همایش ارسال داشتند. لطفاً اتاق فکر را معرفی فرمایید.
◄◄ یک اتاق فکر در فضای مجازی تشکیل شده که شامل 38 نفر از مدیران و بزرگان شیلات، تحقیقات، دامپزشکی، محیط زیست، ریاست جمهوری، بانک کشاورزی، صندوق بیمه و 14 نفر هم از بخش خصوصی و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، می باشد. سیاست های کلی همایش و همکاری در برنامه ریزی و اجرا، از وظایف این اتاق فکر است.


 

طراحی گرافیک, طراحی لوگو, طراحی بروشور, طراحی کاتالوگ, طراحی سربرگ, طراحی وب سایت, طراحی جلد

 


+ 0
+ 0

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی