صیادی، با افزایش قیمت بنزین صرفه ندارد

با اشتراک گذاری، به ما کمک میکنید:

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

 به دنبال گران شدن قیمت بنزین اتحادیه‌های صیادی اعلام کردند که اگر برای صیادان بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته نشود هزینه‌های تولید آنها بسیار بالا می‌رود و حتی در مواردی صید فاقد صرفه است. دوم آبان امسال یعقوب دوجی (رئیس اتحادیه صیادی کل کشور) با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با شیلات و فراکسیون دریایی مجلس عنوان کرد که ۱۲ هزار فروند شناور کار صید را در مناطق مختلف کشور انجام می‌دهند. از این ۱۲ هزار فروند حدود چهار هزار فروند لنج‌هایی هستند که با گازوئیل کار می‌کنند و از گرانی بنزین متاثر نمی‌شوند و هشت هزار فروند دیگر قایق‌های بنزینی هستند که افزایش قیمت بنزین شدیدا بر کار آنها تاثیر می‌گذارد.

علی گل مردای (عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس) با اعلام اینکه مجلس پیگیر مطالبه صیادان در این زمینه است، گفت: همانگونه که رانندگان تاکسی سهمیه بنزین می‌گیرند تا کرایه‌ها را بالا نبرند و افزایش نرخ بنزین منجر به افزایش تورم نشود، صیادان نیز برای اینکه بتوانند کار کنند نیازمند سهمیه بنزین هستند. چطور می‌توان انتظار داشت صیادی که با بنزین ۱۰۰۰ تومانی صید می‌کرده و مشکلاتی داشته، اکنون با بنزین ۳۰۰۰ تومانی امرار معاش کند.

او عنوان کرد: در حوزه صیادی ما با تعدادی شناور مجاز و تعدادی شناور غیرمجاز رو‌به‌رو هستیم. افرادی که مجوز ندارند هم از این طریق امرار معاش می‌کنند. ما از اداره شیلات خواسته‌ایم بررسی کارشناسی در مورد تعداد صیادان و میزان نیاز آنها به بنزین انجام دهد.

نماینده ماهشهر و امیدیه در مجلس تاکید کرد: باید بررسی دقیق صورت گیرد و خواسته‌ها یکپارجه و هماهنگ باشد تا در این ارتباط تصمیم گرفت. مجلس پیگیر مطالبات صیادان خواهد بود. صیادان از جمله گروه‌هایی هستند که حتما باید سهمیه بنزین برای آنها در نظر گرفته شود.

◄ صیادی دچار مشکل می‌شود

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور اعلام کرد: با گرانی بنزین صیادان انتظار دارند یا بنزین با قیمت ارزان به آنها تعلق گیرد یا این افراد با دریافت یارانه حمایت شوند.

 به گزارش سایت فیشری و به نقل از ایلنا، یعقوب دوجی (رئیس اتحادیه صیادی کل کشور) با بیان اینکه ۱۲ هزار فروند شناور کار صید را در مناطق مختلف کشور انجام می‌دهند، گفت: از این ۱۲ هزار فروند حدود چهار هزار فروند لنج‌هایی هستند که با گازوئیل کار می‌کنند و از گرانی بنزین متاثر نمی‌شوند و هشت هزار فروند دیگر قایق‌های بنزینی هستند که افزایش قیمت بنزین شدیدا بر کار آنها تاثیر می‌گذارد.

او عنوان کرد: عمده صیادان در مناطق محروم زندگی کرده و بسیاری از آنها با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند. گرانی بنزین هزینه‌های تولید آنها را به شدت بالا برده و حتی در مواردی صید را بی‌صرفه می‌کند. اگر افراد مورد حمایت قرار نگیرند ممکن است دست از صیادی بکشند.

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور ادامه داد: ۴۸ ساعت بعد از اعلام گرانی بنزین به اتفاق مسئولان شیلات جلسه‌ای با فراکسیون دریایی مجلس برگزار و در آن انتظار جامعه صیادی را اعلام کردیم.

او با تاکید بر نقش مهم صیادی در ایجاد اشتغال در استان‌های ساحلی، بیان کرد: در جلسه مذکور عنوان کردیم که ما انتظار داریم یا یارانه‌ای برای صیادان در نظر گرفته شود یا این قشر بنزین را با قیمت ارزان‌تری دریافت کنند. اگر این اتفاقات نیفتد صیادان دچار مشکل شده و تلاشی که در راستای رونق صیادی در سال‌های اخیر صورت گرفته است به هدر می‌رود.

به گفته دوجی، نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی قول پیگیری مطالبات صیادان را داده و امیدواریم هر چه زودتر فکری به حال این قشر بشود.

 

طراحی گرافیک, طراحی لوگو, طراحی بروشور, طراحی کاتالوگ, طراحی سربرگ, طراحی وب سایت, طراحی جلد


+ 0
+ 0

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

ویدئوی روز

سایت‌های هم‌خانواده

سایت فیش بیس fishbase.ir

سایت قزل آلا ghezelala.ir

سایت اسبله catfish.ir

سایت گیاهان آبزی aquatica.ir

سایت دانلود کتابهای شیلاتی infofish.ir

سایت ماهیگیری ورزشی angling.ir

سایت فیشری