حراج، بهترین روش عرضه ماهی است

مسؤول گروه توسعه آبزیان شیلات مازندران با اشاره به اینکه قیمت ماهی بر مبنای میزان صید، روز و به ساعت به فروش می‌رسد، گفت: قیمت ماهی به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد و قیمت را بازار تعیین می‌کند.با آغاز صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران، بازار فروش ماهی‌های دریایی در مازندران داغ می‌شود و صیادانی که بعد از ۶ ماه کسب و کار خود را آغاز کردند باید امرار معاش کنند.

با وجود سرمای هوا صیادان این روزها در تکاپو هستند تا سبد غذایی مردم پر از ماهی باشد.کفال، سفید و کپور مهم‌ترین گونه های ماهی‌های استخوانی دریای خزر هستند که این روزها باتوجه به روزهای آغازین صید بیشتر شاهد صید ماهی کفال و کپور هستیم و صید ماهی سفید از بهمن ماه رونق می‌گیرد.

دانلود کتابهای شیلات و آبزیان

باوجود اینکه روزهای ابتدایی صید را پشت سر می‌گذاریم تقاضا برای ماهی دربازار وجود دارد صیادان درحال تلاش هستند تا بتوانند ماهی مورد نیاز را به سفره‌های مردم به ارمغان بیاورند.

حسین اصغری مسؤول گروه توسعه آبزیان شیلات مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روزهایی ابتدایی فصل صید را پشت سر می‌گذاریم و این روزها ماهی در حال عرضه در بازار است ولی در ارتباط با قیمت حجم صید به میزانی نرسیده که بتوان به‌صورت دقیق قیمت‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت ماهی بر مبنای میزان صید، روز و به ساعت به فروش می‌رسد، افزود: قیمت ماهی به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد و قیمت را بازار تعیین می‌کند.

مسؤول گروه توسعه آبزیان شیلات مازندران با بیان اینکه از بهترین روش عرضه ماهی حراج ماهی است که در مازندران به چوب‌زنی معروف است، تصریح کرد: ماهی‌های در محل تولید به یکسری عمده فروشان معروف به سماک برمبنای حراج قیمت‌گذاری می‌شود.

اصغری با تاکید بر اینکه با توجه به مسائل موجود و مشکلات اقتصادی قیمت ماهی در حدی است که کفاف زندگی جامعه صیادی را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است با بازسازی ذخایر ماهی‌ها، پشتوانه‌ای برای صید مستمر و افزایش سالانه صید را شاهد باشیم.

وی در پایان گفت: در مجموع می‌توان گفت ماهی از قیمت مناسبی در بازار برخوردار است.

طراحی گرافیک مهدی محجوب